Pretikanke so igrače, ki so primerne za otroke od 2. leta starosti naprej. Otroka aktivirajo in podprejo pri razvoju na različnih področjih. Pri tem kompletu (Filanature in FilaBella) pa mi je še posebej všeč, saj je vrvica na koncu širše oblečena v plastiko in tako je nizanje za najmlajše enostavo in tako res z veseljem pristopijo k aktivnosti.
V kompletu Djeco Vrt (Filanature) najdete pravljične figurice živalic in rastlinic, ki bodo otroka popeljale v čudoviti svet, kjer se nizanje barvitih pomladnih oblik in simpatičnih malih živalic spremeni v magično pustolovščino. Namesto nizanja perlic, s tem kompletom ustvarjajo svoje pomladne zgodbe s cvetlicami in ljubkimi živalicami.
Pretikanko Djeco Vrt lahko kupite tukaj: Djeco Vrt – Filanature
Pretikanko Djeco FilaBella lahko kupite tukaj: Djeco FilaBella
Igrača pri otroku aktivira različna področja in ga podpre na različnih področjih razvoja:
Na kratko:
- fine motorike
- pincetnem prijemu
- vidno-motorični koordinaciji
- koordinaciji oko-roka
- vztrajnosti
- pozornosti
- predmatemačičnih spretnostih
- učenju novih besed
- govorno-jezikovnem razvoju
Pretikanko Djeco Vrt lahko kupite tukaj: Djeco Vrt – Filanature
Pretikanko Djeco FilaBella lahko kupite tukaj: Djeco FilaBella
Na dolgo:
- Pri natikanju oziroma šivanju otrok uri finomotorične spretnosti, saj igrača od otrok zahteva spretno manipulacijo s pristi (vrvica je tanka, delčki so različnih oblik). Da je pri natikanju lahko uspešen, mora usvojiti pincetni prijem, ki mu pomaga, da z vrvico lažje zadene luknjo v figurici.
- Otrok pri igranju z natikanko razvija vidno-motorično koordinacijo – koordinacijo oko-roka in roka-roka. Koordinacija oko-roka je pomembna za ciljno izvajanje gibov in sledenju temu, kar vidi. To pomeni, da otrok zazna, kje je luknja, skozi katero želi vtakniti vrvico in nato gib tudi ustrezno izvede. Hkrati pa je pomembno usklajeno delovanje obeh rok (koordinacija roka-roka), da je pri natikanju uspešen.
- Posebno mlajšim otrokom natikanje predstavlja velik izziv, kar pomeni, da bodo za igro potrebovali precej vztrajnosti in usmerjene pozornosti. Pri starejših lahko igračo za urjenje vztrajnosti in trajanja pozornosti uporabimo tako, da otroka spodbujamo, da naniza čim več figur, morda tudi v določenem zaporedju.
- Z nizanjem figur lahko ustvarjamo različne vzroce, s čimer pri otroku spodbudajmo razvoj predmatematičnih veščin. Otroka lahko spodbujamo, da vzorec za nami ponovi in s tem urimo vidno pomnjenje. Starejše pa lahko spodbudimo, da zaporedje nadaljujejo oziroma si sami izmislijo določen vzorec nizanj.
- Figurice so različnih oblik, ki so za otroke zelo privlačne. Tako se otroci lahko učijo novih besed (npr. krona, jabolko, kočija itd.) in barv. Z nizanjem zaporedij lahko otroka spodbudimo, da oblikuje zgodbo in se tako uči usmerjenega besednega sporočanja, pripovedovanja, tvorjenja stavkov in hkrati razvija domišljijo. S tem igrača celostno podpre otrokov govorno-jezikovni razvoj.