Ta teden v skupini spoznavamo ptice – posebej tiste, ki pozimi ostanejo pri nas in smo zanje izdelali tudi krmilnice.
Za učni material sem tokrat ponovno uporabila kartice iz tematskega sklopa ptice v Slikovnem slovarju Montessori, avtorice Eve Hermann in ilustratorke Emmanuelle Tchoukriel, založba Mladinska knjiga. Komplet vsebuje 150 kartic, razvrščenih v 5 sklopov: gozdne živali, ptice, žuželke, cvetlice, sadje. Kartice za urejanje so značilen učni material v okviru pedagogike Montessori. Izbrala sem 5 ptic, ki smo jih že spoznali: sinica, vrabec, kos, taščica in golob. Aktivnost vsak dan nadgradimo še s prepevanjem zimskih pesmi, poleg pa smo peli tudi: Vrabček (J. Bitenc), Sinička (M. Voglar) in Črni kos (ljudska), saj si tako otroci lažje zapomnijo, za katero ptico gre.
Priprava dejavnosti prirejanja:
Dejavnost za prirejanje sličic ptic sem pripravila tako, da sem na mizo položila večje kartice z napisi. Otroku sem ponudila kartice brez napisa, pomešane v naključnem zaporedju. Naloga otrok je bila, da so karticam na mizi priredili par. Dejavnost je jezikovna in matematična hkrati, saj otrok bogati svoj besedni zaklad, ko spoznava nove besede in prireja sličice 1:1 – vse to pa storimo preko njegovega najljubšega opravila – preko igre. Težavnost lahko prilagodimo tako, da za začetek ponudimo manj kartic, nato pa vsakič dodamo po kartico več.
Otroci so se odlično odrezali in pri dejavnosti zelo uživali, ter jo želeli ponoviti znova. Prav posebno pa so jih pritegnile čudovite realne ilustracije ptic, zato sem jim kasneje natisnila in plastificirala ptice, s katerimi so se po dejavnosti prosto igrali.